Friday, May 4, 2012

~ Inilah HiDup!!!~~

Asalamualaikum......

Lpas solat isyak..terdetik di hati untuk menulis...menulis tentg kisah..tentg sebuah kehidupan...
                  INILAH HIDUP!!!

Aku pom xsure apa yg aku nk tulis..tapi seperti biasa apa yg aku tulis nie la kehidupan aku...aku menulis dari hati dan aku luahkan melalui penulisan nie...

Mungkin ramai yg xsuka..but pliz...kalau xsuka PLIZ JGN BACA!!! aku hnya menulis bukan untuk tatapan ramai..thts y aku xpublish aku punya blog nie...aku menulis sebab apa yg aku tulis adalah diri aku...so xsuka jgn baca!!! sebb aku mgkin menjadi "SAKIT" bila korg baca tapi korg mengta belakang aku!!!.so sebelum korg dapat dosa n aku dapat pahala..baik korg elakkan diri dari baca tulisan nie...(ayat marah!!!)

   Hidup aku???setiap org ada masa sush n ada masa seng..bila masa susah mula la nk dektkan diri PADANYA..ye nie la diri aku..bila aku rase susah...xberdaya...aku akan cari penciptaku...di sana lah aku mngadu..menagis n bermohon..tp bila gembira??adalah DIRINYA kita cari??aku xrase cmtu..sebab bila kita seng kita kan lupa padaNYA...nie la hakikt kehidupan.....

Dulu aku bhgia..terlalu bahagia..seolah tiada apa yg perlu aku fikirkan..aku bebas lakukan ape saja!! aku bhgia dengan dunia aku..terllau bhgia smpi kadg2 aku lupa tngunjawab aku sebagai makluknya..memg aku lupa..aku terlalu kejar dunia sehingakan aku xsedr aku semakin jauh darinya...kuasa tuhan..mungkin juga tuhan nk tunjuk padaku..nk beri aku ruang untuk aku mendekatkan diriku padaNYA...aku di uji..sakit sekali ujian nie..saat di uji...aku baru sedar betapa jhilnya aku..betapa kerdilnya aku selma nie!! YA ALLAH.....terduduk aku saat itu...hnya mmpu aku lakukan..menadah tangan "ya allah..kuatkan hatiku..tabahkan hatiku...kuatkan imanku"..ayat ini yg sering aku ulang berkali2...tiap kali sujudku ini lah ayat yang sering aku ulang...alhamdulillah 2 mngu aku berjaya bangkit dari kesakitan nie..aku bangkit kembali bersama senyuman...

Namun aku sedar...tuhan terlalu sayagkan aku..di sebalik kekuatan dan semyuman nie..bermacam2 dugaan aku lalui...aku tempuhi..sakit memg sakit..tapi aku xmmpu..aku xberdaya melawannya..mungkin ni balasan atas segala dosaku dahulu,.

Kini....aku mula belajar erti kehiduapan...hati ini tersangat tenag!!! ketengan aku xpernah perolehi selama nie..hati ini tersangat tenag...terasa dekatnya aku pada penciptaku..terasa setiap doaku di terima...Kini aku mula belajar banyak erti kehidupan yg xpernah aku belajar selama nie...alhamdulillah ya allah hati yang tenag ini akan selamanya teng dengan izinmu....

"YA ALLAH..PEGANGLAH AKU..JAGN BIARKAN AKU TERJATUH LAGI SETELAH AKU BERJAYA BERDIRI DI LANDASANMU...PEGAGNLAH AKU YA ALLAH...JAGN BIARKAN AKU TERLENA DENGAN HIDUPKU...YA ALLAH..KUATKAN HATIKU..KUATKAN HATINYA..KUATKAN HATI KAMI DALAM MELALUI SEGALA DUGAAN INI"

No comments:

Post a Comment